småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Måndag morgon

Publicerad 2009-10-12 08:58:36 i Allmänt,

Snabb updatering innan vi åker iväg till sjukhuset.
Provtagning som alla måndagar.
Håll tummarna för att värdena åtminstonde håller i sig!

Storebror blir hemma idag. Han är lite hängig fortfarande och eftersom vi ändå är hemma med lillebror behöver vi inte stressa iväg honom till dagmamman i förtid. Det är ju en ljusglimt i eländet.

Vi ska svänga förbi Lidl på vägen hem. Enligt deras reklamblad så ska det finnas en massa pysselsaker där den här veckan. Perfekt att hitta lite roligt at tpyssla med, både dekorationer och färgglada papper. Storebror tycker det är jätteroligt att pyssla och det är dags att lillebror får prova på lite mer han med. Skönt att ha något skoj att kunna ta fram i höstmörkret när man inte vill vara ute hela dagarna... Det kanske kan bli någon härlig höst kreation med röda blad och en teckning till att ge till pappa.

På det mer verklighetsbaserade planet så ska vi få en skopa (3 kubik) med grus idag. Bättre sent än sldrig. Vi har inte hunnit få ordning överallt än, trots att vi kämpat på bra. Vissa saker har tagit lite lång tid. Men eftersom det här ska ut på gårdsplanen så känns det som att det finns en chans att vi hinner med oss trots att det är mitten av oktober redan. Bara att börja skotta...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela