småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Benmärgsprov

Publicerad 2009-10-23 20:42:04 i Allmänt,

Igår ringde de från operation. Lillebror ska in för att ta benmärgsprov på mpndag morgon.
Visserligen visste vi om att det var på G, men det kom så hastigt på.
Jag känner att jag inte riktigt vet vad vi har att vänta oss.
Jag vet att de kommer att gp in i rumpan-höften, men sen vet jag inte så mycket mer.
Jag vet inte hur det kommer att kännas för vår lille hjälte. Kommer det att göra ont länge efteråt eller kommer han inte känna av det alls...
Anledningen till att jag inte legat på om info är att jag tog för givet att vi skulle få ett brev med en kallelse någon vecka innan, jag trodde inte att de skulle ringa så här nära inpå. Jag har inte velat gå och grunna för länge över hur det skulle bli.
Och nu står jag här utan att känna mig riktigt förberedd.

Jag vet att han ska sövas.
På gott och ont!
Det är visserligen jättebra att han inte behöver "vara med" under ingreppet. Det är jag tacksam för.
Men jag kommer ihåg hur det var förra gången han skulle sövas.
Paniken i hans ögon.
Ångesten i gråten.
Förtvivlad kamp för att komma undan.
Han höll till och med andan när de satte dit masken, och dp var han bara 18 månader.

Och nu ska vi alltså gå igenom det igen.
Han kommer att kämpa emot och jag kommer att hålla fast.
Den här gången kommer åtminstonde maken att finnas med på sjukhuset så att jag har någon att luta mig mot efteråt, medan vi väntar på att han ska hamna på uppvaket igen.

Man kan lätt säga att jag inte ser fram emot det här!
Så om det är någon som har ett erfaret ord at tkomma med så blir jag tacksam. Det kanske blir mindre ångestfyllt om man vet vad som kommer efteråt.

">

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2009-10-24 05:54:20

Det är bra dom gör ett benmärgsprov på honom. Våran Abbe fick trombisar före ingreppet. Själva ingreppet går ganska fort Men fick vänta på svar tills eftermiddagen, det var ganska jobbbigt, men allt går. Vi var ju inlagd när abbe gjorde sin första märg Han hade inget ont eferråt lekte på för fullt. Hoppas allt går bra . kram Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela