småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Aftonbladet!

Publicerad 2009-10-12 13:46:49 i Allmänt,

Nu har det blivit skriverier i rikstidningarna också. Kan inte annat än tycka att det är bra att Abbes föräldrar får lite draghjälp mot Fk.
Samtidigt kan jag tycka att det var lite klantigt av doktorn att skriva se föregående protokoll.
Läkarna brukar ju ha koll på hur kinkigt det är med Fk. Men även en bra läkare kan ha en dålig och stressig dag. Och om det inte händer något nytt så kan man ju lite förstå att det känns tjatigt att skriva samma långa text varje gång.

Men nu har ju vi också fått lära oss att ligga på om riktigt skrivna intyg. Man kan ju alltid mildra tjatet mot läkaren genom att säga att det är bättre att göra det övertydligt på en gång så slipper de göra om det igen...

Dessutom är det riktigt bra att ITP som sjukdom får uppmärksamhet. Då kanske fler läkare känner igen eller tänker på sjukdomen så att inte så många fler blir hemskickade med orden "Det är i alla fall inget allvarligt fel på ert barn". Trots petekier och blåmärken och utan annat än en snabbsänka...
">

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-10-12 15:40:18

Håller tummarna att provsvaren kan vara höga. Men av erfarenhet med Albin så kan det ta tid oavsett om det är lågt eller högt. Jag tycker som du att det är viktigt att sjukdom kan bli lite känd..........inte många som har hört om den, det är vi varse om som har levt med detta i 1,5 år.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela