småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Överraskning...

Publicerad 2009-11-17 12:07:00 i Allmänt,

Nu är det dags för lunch sedan kommer killarnas överraskning...

Det blir pepparkaks bak idag!
I fjol körde det ihop sig i december så att det inte blev av alls. Därför kör vi det säkra före det osäkra och bakar pepparkakor redan i november!
Det blir första gången lillebror är med på peparkaksbak så det ska bli extra skoj!

Massor av stjärnor, hjärtan och bilar väntar.
Och så pepparkaksformarna som min morfar använde när han var liten (han föddes 1903 så de har några år på nacken.)
Sedan får vi se hur det blir med middagen. Jag har köpt färsk deg från ica maxis eget bargeri så det lär hamna en hel del i magarna också. Jag lär inte vara sämre än killarna jag heller...
Gottegrisar är vi minsann.

Ja, det ska vara lillebror då, som är återhållsam alltså. Han är väldans skeptisk när det gäller att smaka nya saker. Han ville inte ens smaka nutella när vi gjorde chokladbullar... Gissa om han fick panik när han råkade få i sig lite av misstag och det var nästan slut och vi höll på att plocka undan efter bullbaket!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela