småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Frisk? Knappast...

Publicerad 2009-11-13 08:09:22 i Allmänt,

Ja, jag menar som vanligt lillebror...
Var till doktorn med honom i onsdags. Han låter så illa när han andas, framför allt när han ligger och ska sova. Vi hör hur han försöker få i sig luft när vi är en trappa ner så efter två kvällar fick vi nog och gick till doktorn. Som givetvis inte hörde något fel alls.
Men vi blev vidare skickade till barnkliniken för säkerhets skull, tack vare att vi har en jättebra familjeläkare som är verkligen grundlig!!! Det tackar vi för!!!
I vilket fall så blev barnläkaren lite osäker för ibland lät det täppt och ibland helt friskt. Ja, han har aldrig gjort det lätt för nån den här lillkillen. Så det blev lungröntgen. Dags att börja när man är två år liksom.'
Resultat: Dubbelsidig lunginflammation!
Ingen feber.
Ingen hosta.
Inget annat en ett biljud när han andas, som bara hörs ibland. Det och att vi hröde hur illa det lät på kvällarna...
Som sagt, han gör det inte lätt för sig. Han har en diger lunta på vårdcentralen och en till på barnkliniken. Tur att de börjat med datacentralen, det såg tungt ut när de kånkade runt på hans journal...

Jag jobbar så maken får den stora äran att få in killen kåvepenin. Inte något direkt höjdare. Han skriker, gråter, spottar och fräser. En riktig utmaning är vad det är. Det gäller ju att han behåller och sväljer merparten av medicinen. Inget influensa prov togs då han inte har några symptom alls nästan.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela