småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Tid = bristvara

Publicerad 2009-05-19 13:42:07 i Allmänt,

Jag håller på att drunkna!
Visst jag skulle kunna spara in en minut eller två om jag skippade detta inlägg.
Men i det stora hela. Skulle det göra någon skillnad?
NEJ!

Främmande som kommer och går hela helgen.
Inte för att jag klagar.
Absolut inte.
De är hjärtligt välkomna och jag ser fram emot besöket.
Bara jag överlever fram tills dess.

Inskolning idag och imorgon.
No problems.
Tvätta undan berget så vi har nåt att ta på oss och slipper leka grotmänniskor.
Fixar jag.
Hålla efter disken.
Hmpf, skulle det va nåt det?

Sätta upp grind för trappen.
Byta alla gardiner (ja, det är nödvändigt)
Jobba
Sätta upp en gardinstång.
Sy gardiner till den nya stången.
Vår rensa rabatterna.
Skura altan.
Damtorka ALLA rum.
Sortera bäbis och barnkläder (spara/ge bort)
Fantasifulla middagar. Varje dag!
Jobba
Jobba
Till verkstan med bilen (bara ett snabb besök, men ändå)
Jobba
Putsa fönster
Göra ren speglar överallt. (lillebror älskar speglar, OCH har kladdiga fingrar...)
Baka bullar
Handla fika
Fixa smörgåstårtor (utan fisk och skaldjur = utmaning)
Möblera om.

Ja, listan kan göras längre, men jag har inte tid.
Måste hyperventilera först!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela