småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lövmaraton

Publicerad 2009-05-01 23:54:08 i Allmänt,



Så var de flesta löven borta!
Egentligen är nog inte ens hälften väck, men vi har fått bort alla makens hopräfsade högar. Det innebär att halva tomten är krattad. Den halva som det står 4 mastodont björkar på!!! Jag tror det var 16 högar och varje hög räckte till två skottkärre lass. Plus de 8 högar jag fått bort tidigare... Tur att vi har en lång, brant slänt med pilbuskar som behöver lite gödsel.
Som sagt mastodont björkar.
Vi planerar att ta bort dem. De är alldeles för stora för en villaträdgård. Det är inte skoj med björkar som är stora jämfört med de som står i skogen!!! För att inte tala om alla dessa löv.
Vi håller oss för skratt när krattning kommer på tal...
Men oj vad de kommer att värma fint i öppna spisen...

Vi har slö myst till National treasure 2 och nu är det natti natti.
Jag skaupp och jobba imorgon så jag behöver nog sova nu.
Även om det tar emot att arbeta varannan helg så är det det som tagit oss igenom tre månaders vabbande, antar att jag borde vara tacksam för det åtminstonde.

Jag har ett jobb.
Jag är bra på det!
Jag är uppskattade för det.
Jag tjänar hyfsat...

Bara att tacka och ta emot, de finns de som har det bra mycket sämre än så!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela