småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ingen rast ingen ro...

Publicerad 2009-05-03 20:01:30 i Allmänt,

Nu är helg finalen här. Vi ska grilla och äta en sen middag. Även om det blir lite senare är det faktiskt mer avslappnat att äta efter att barnen har somnat. Åtminstonde när jag jobbar. Även om jag kommer hem vid sex tiden så blir det himla stressat om vi ska hinna äta innan barnen ska nattas. Plus att det blir en snabbätar pärs eftersom det brukar sluta med att två trötta killar sitter och halvgråter medans vi kastar i oss maten med dåligt samvete. Alltså äter vi efter medelhavs tider i vårt hem, de vuxna alltså...

I morgon är det rena maratonet som gäller.
Först ska storebror på öppna en och en halv timme tidigare än vanligt. (och nej jag är fortfarande ingen morgonmänniska!)
Sedan ska bilen lämnas till billacken, förhoppningsvis finns hyrbilen på plats då. Annars blir det pannkaka av hela planeringen...
Därefter ska jag skjutsa in maken på jobbet och sedan till sjukhuset för provtagning med lillebror.
Det skulle vara bra om jag hann ut en sväng till jobbet efter det, men inget att räkna med.

Nej, nu är grillen redo...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela