småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Heltidsvecka!

Publicerad 2009-05-28 23:22:44 i Allmänt,

Det är rätt skönt med en egen blogg ibland.
I mitt förra inlägg skrev jag att jag var lite orolig för lillebror och genast får jag lugnande kommentarer. Det är jag väldigt glad för och tackar så varmt för all omtanke!

Jag går inte och grubblar hela tiden över lillebrors värden, om de sjunker eller inte. Men jag håller koll så han inte börjar få elaka blåmärken eller peketer. Det kan jag inte sluta med, på länge!! Det är inte skoj att vara inlagd för medicinering och jag hoppas verkligen att den delen av sjukdomen är förbi. Men som doktorn säger. Vart värdena tar vägen vet inte han eller någon annan heller för den delen.
Vi glädjer oss åt de värden som är just nu och passar på att samla krafter efter denna långa sjukperiod och inför en eventuell nedgång..

Lillebrors värden gör att vi kan arbeta heltid denna och nästa vecka. Det har vi inte gjort båda två sedan december... En omställning om någon. Själv har jag inte jobbat en hel vecka i sträck sedan januari. Undantaget veckan efter påsk då jag dessutom var dyngförkyld. Nu har jag jobbat sedan i tisdags och ska jobba hela helgen. Jag kommer att vara riktigt mör på måndag då jag är ledig. Har redan träningsvärk och känner mig helt slut. Både i kropp och själ. Samtidigt är det så skönt att kunna vara på jobbet och fokusera på det till 100% när man är där. Utan att behöva oroa sig och hela tiden ha tankarna någon annanstans.

Vi får se hur mycket jag hinner och orka uppdatera resten av veckan.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela