småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vart är våren????

Publicerad 2009-03-02 21:29:22 i Allmänt,




Nu vill jag nog att det ska bli vår. Vill egentligen inte klaga på vintern. Det är länge sedan det var en riktig vinter, men nu är den här och det med besked. Barnen kan åka skidor och pulka tills de blir less istället för att leta små grå-bruna snöslattar. De kan göra riktiga snögrottor och krama snöbollar för glatta livet. Det är inte ens särskillt halt ute så det blir inte drivor av grus i hallen.
Så egentligen vill jag inte alls klaga...

Men nu börjar jag längta efter sommaren. En vacker vår fylld av trevliga prommisar (skulle inte alls skada med mer motion...) följt av en riktig sommar. En sommar då barnen kan bada lika mycket som de åkt pulka under vintern. Det är vad jag vill ha nu.
Saft och bullar på gräsmattan. Vattenkrig utan frostskador. Kan till och med tänka mig att rensa rabatter. Lite i alla fall.
Men inte då. Det ryktas om ännu mer snö.

Är detta en ny istid?
Någon som vet.
">

Kommentarer

Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

Publicerad 2009-03-02 21:47:32

men våren kommer väl inte förens i slutet av april? haha

Postat av: Mor Duktig

Publicerad 2009-03-03 10:16:06

Shit, vilken snygg blogg du har!



Hur får alla in alla dessa snygga bilder egentligen! Är avis...

Postat av: Mor Duktig

Publicerad 2009-03-03 10:16:21

Shit, vilken snygg blogg du har!



Hur får alla in alla dessa snygga bilder egentligen! Är avis...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela