småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sommar???

Publicerad 2009-03-29 14:23:45 i Allmänt,

Så är det sommartid då. Svårt att tänka sig när det är meterdjup snö över hela tomten. Våren känns riktigt långt borta just nu. Hoppas på lite (mycket...) töväder inom kort.

Hela dagen känns upp och ner. Barnen fick frukost sent enligt klockan så lunchen blev mellis och nu satsar vi på riktig middag istället. Man måste få fuska ibland. Och det känns som att huvudsaken är att vi kommer i fas med klockan igen. Det är ju tyvärr så att det är den lilla manicken som styr det mesta i livet.

Till middag ska jag göra bonusgrabben glad. Det blir köttfärssås och spagetti, hans favvo mat hemma hos oss. Storebror får helt enkelt gilla läget. Han har andra favvo rätter. Lillebror däremot lär äta med glädje.
">

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-03-29 15:26:29

Vi har oxå haft en konstig matdag, lite pga tidsomställningen och en del pga vi har varit och gått på marknaden, brist på vatten gör det dessutom svårt att känna lust att laga mat, det blir ju disk efteråt.

Hur gammal är Din bonus?

Postat av: Småbarnsmamman

Publicerad 2009-03-29 19:11:56

Han är 5, fyller 6 efter sommaren.

Postat av: Åsa & Elin

Publicerad 2009-03-30 08:56:01

Okey, så pojkarna/bröderna är rätt jämngamla, måste vara lättare då.

Min bonus blir 17 i juni och Elin 3 i slutet av april.

Postat av: Småbarnsmamman

Publicerad 2009-03-30 13:28:32

Vet inte om det är lättare... De har ganska lika intressen det är sant, man måste inte kompromissa lika mycket. Men å andra sidan behöver samtliga konstant tillsyn vilket kan bli rätt intesivt. Jag kan tänka mig att 17-åringen är rätt självgående...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela