småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

På väg till jobbet

Publicerad 2009-03-20 08:45:53 i Allmänt,



Nu är det som vanligt igen... De flesta ser fram emot en skön och ledig helg, men min arbetsvecka börjar idag...
Ja,nui för tiden så börjar den ju egentligten redan på tisdag men med vabbandet så känns det som att denbörjar idag. Kommer knappt ihåg att jag faktiskt jobbade i tisdags också. ;-)

Maken är hemma med barnen och myser idag. Förhoppningsvis får han mer gjort här hemma än jag lyckats med. De täår inte så lätt att få saker i och ting gjorda när man har två hjälpredor. Barnen vill ju vara med och hjälpa tillvad man än ska göra. Det är jättegulligt och rart, säkerligen helt nödvändigt för att de ska lära sig också. Tyvärr är det inte särskillt effektivt... Lillebror vill alltid hjälpa till med diskmaskinen. Särskilt tycker han om att stänga den. Och att plocka ut smotsig disk när jag gör mitt bästa för att fylla maskinen. Det blir lite dubbelt arbete o´m man säger så...

Det ska bli som semester att åka iväg till jobbet. umgås med vuxna människor som kan ta hand om sig själva en hel dag. Förresten, vuxna och vuxna. Det kanske var att ta i... Ta han om sig själva... Hmmm, jag vet inte det jag. Får nog fundera på den ett tag.

Nu ska jag vuxen stressa.
Ha det så gott alla pigga och glada.
">

Kommentarer

Postat av: Åsa & Elin

Publicerad 2009-03-21 15:11:25

Vad arbetar Du med?

Postat av: Småbarnsmamman

Publicerad 2009-03-21 20:48:23

Jag arbetar i en elektronikbutik. Mest emd kassa ansvar men även som säljare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela