småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nedsläckt igår?

Publicerad 2009-03-29 19:19:05 i Allmänt,




Vi hade tänkt släcka ner igår... Men det blev inte riktigt så. Barnen skulle nattas och är mörkrädda. Sorry - men det går före! När barnen väl kommit i säng och jag började släcka ner eftersom så hade det redan gått 45minuter av den utsatta timmen... Så kan det gå.

Vi tröstar oss med att vi släcker ner de flesta lampor när barnen går och lägger sig för att få ha tända ljus istället:-) Plus att vi sällan har mer än någon lågenergi lampa i fönstren i de rum vi inte är i. När det är mörkt det vill säga. Så jag har inte direkt dåligt samvete över att vi missade själva manifestations timmen igår. Kommer att bli lättare att haka på sånt här när barnen är större så man kan förklara varför man gör saker för dem.

Vi kommer att släcka ner ikväll med, precis som andra kvällar... Och jag tror att det bara finns 1-3 vanliga glödlampor i hela huset!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela