småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God natt!

Publicerad 2009-03-05 23:11:22 i Allmänt,


Dags att sussa.

En snabb uppdatering bara. Jag fick en del gjort idag ändå. Tvättat sängkläder och bäddat rent åt storebror. Klippt håret på honom också. (Vi får se hur det ser ut i morgon...) Kvällsduschat båda barnen. Diskat idag med... Dessutom blev det av att jag gjorde lasagne! Det händer väl max en gång per år så det var en bedrift i sig! Tyvärr blev den lite mesig i smaken, barnanpassad väljer jag att kalla den. Storebror gillade, lillebror vägrade smaka... Trodde allvarligt att det skulle vara tvärtom. Där ser man.

I morgon är det dags för arbete igen, har lite ångest över att måsta upp i morgon bitti. Men maken ska ju ta nattens oroligheter så jag kommer nog att vara piggare än idag bara därför! En hel natts ostörd sömn! Det går inte av för hackor det. Det ska faktiskt bli riktigt skönt att komma tillbaks till arbetet igen. Jag får nog lite bättre tålamod med barnen när de inte är uppi mig hela tiden med allt tjafs som kan komma från en trotsig fyraåring och allt som krävs av en ett och ett halvt åring.

Som sagt: Det är ingen semester att vara hemma med barn! Givande - Ja! Vilosamt - Inte det minsta!!!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela