småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Dags att jobba

Publicerad 2009-03-31 08:39:30 i Allmänt,

Nu börjar kroppen gå till sig efter tidsomställningen, det är bara normalt kämpigt att komma upp på morgonen. Idag ska dessutom hela familjen med. Vi har ju bara en bil och den behöver maken under dagen så alla killarna ska skjutsa och hämta mig idag.

Lillebrors värden var inte alls bra. De har sjunkit till 32 från 52. Det var en överraskning. Jag var inte alls förberedd på att det kunde gå ner igen. Doktorn säger att det brukar inte gå hela vägen ner till 10, men han kan inte lova något. Han vet helt enkelt inte. Tydligen lever trombocyter sitt eget lilla liv. Spännande värre. Skulle egentligen vilja ha det lite tristare och stabilare om man säger så... ;-)

Bara att vänta och hoppas igen då. Som doktorn sa, man får se det från den ljusa sidan. Han har har ju i alla fall 32 miljarder blodplättar, per liter! Så han är ju inte helt utan... Visst det ska vara runt 200, men ändå...

Dags att klä på alla och fara. Får se om jag hinner blogga mer idag.

Solen skiner mot en klarblå himel idag. Så passa på och njut alla som kan!
">

Kommentarer

Postat av: eelina

Publicerad 2009-03-31 09:55:06

Hejhej!

Har du en bild som du tycker förmedlar glädje/lycka?

I så fall ta en till på min blogg & anmäl dig till min fototävling!

Du har inget att förlora!

Kram!

Postat av: Åsa & Elin

Publicerad 2009-03-31 10:24:07

Låter ju inte alls bra, jag förstår det är jobbigt, sjuka barn är inte skoj och när de dessutom har en sådan sjukdom är det säkert än värre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela