småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Chili con carne

Publicerad 2009-03-24 10:30:46 i Allmänt,

Tro det eller ej, men lillebror tycker faktiskt att det är helt ok. Trodde jag aldrig! Därför blir det chili till lunch idag. Storebror är ju hos dagmamman så han slipper,det är inte hans favorit om man säger så...

Ibland är det lätt att glömma att lillebror och storebror är två skillda individer med helt olika smak. Det är så lätt att ta för givet att lillebror ska fungera på samma sätt som storebror. Storebror vägrar smaka sås, alltså är det lätt att glömma att låta lillebror smaka. Samma med soppa. Storebror totalvägrar att ens smaka något så blött därför har det blivit så att vi sällan äter soppa och lillebror få sällan chansen att prova. Det borde inte vara så svårt att komma ihåg att de kan ha skillda smaker eftersom att lillebror älskar mjölk och storebror måste trugas för att en smaka lite...
">

Kommentarer

Postat av: Annie

Publicerad 2009-03-24 10:36:05

haha, känner så igen det där : p .. jag o min lillasyster - så himla olika.. jag hatade allt som var kladdigt som liten.. äter fortfarande inte dressing på hamburgaren exempelvis.. men syster vill helst ha så det rinner om den.. usch tycker jag men hon gillar det.. o så har det alltid varit :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela