småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sommar!!!

Publicerad 2009-06-21 23:43:06 i Allmänt,

Äntligen verkar den vara här!
Det har varit underbart väder idag. Vi har varit ute så gott som hela dagen. Barnen har lekt och jag och maken har fått massor gjort. Vi ska ju gräva bort ca 20 cm sand runt hel kåken för att få dit matjord och så gräs. Idag har vi fått nästa allt gjort. Max två timmars arbete kvar sedan är det bara att få hit jorden... Supernajs.

Vi skulle göra något skoj åt barnen inför veckan också. Det ska ju tydligen bli finväder några dagar. Alltså tog vi fram poolen. Det är en rektangulär med tre stora ringa. Rätt stor för att vara en "liten". Efter många om och men insåg vi att vår pump är kass! Den gjorde absolut ingen nytta alls! Det slutade med att vi fick blåsa upp skiten själva. Inte så lote jobbit heller. Men det blev gjort.
Sen skulle vi vara lite clever och fyllde poolen redan ikväll med förhoppningen att solen skulle hinna värma upp vattnet en del innan det skulle bli  bada av  imorgon eftermiddag. Smart drag!
Nej, inte riktigt.
Efter kanske en timme kollade maken ut.
Ingel luft kvar i poolen och vattnet höll som bäst på att rinna ut på gräsmattan. Så den är ju vattnad i alla fall...
Skulle tro att det har gått hål på plasten. Vi borde ha märkt tidigare om det var ventilerna. Jag menar, det tog ju en stund att fylla den.

Storebror kommer att blir så ledsen i morgon när han inser att poolen är trasig.
Stackarn.
Vet inte om det är värt att se vart luften gått ur eller om vi bara ska köpa en ny till barnen.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela