småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu börjar arbetsveckan...

Publicerad 2009-06-10 20:17:23 i Allmänt,

Nu är det sista kvällen innan jobb veckan börjar.
Maken nattar barnen och jag sitter vid datorn en stund.
Känner att jag nog håller på att få en släng av lillebrors snuva.
Halsen är inte hundra ok.
Spelar ingen roll, ska jobba i vilket fall.
Jag vabbar så pass mycket att det bara är att bita ihop och gå till jobbet även när man inte känner sig riktigt hundra.
Tur att det finns alvedon...

Ser fram emot jobbveckan med blandade känslor.
Ångest har en stor roll.
Det kännsinte bra att måsta lämn liollebror när han är så här dålig. Samtidigt så vet jag att han har det bra med sin pappa. Men jag tar ju familens enda bil och vi bor 2,5 mil från sjukhuset. Det är inte bara en liten prommis om lillebror skulle bli akut sämre.
Ambulans är ett klart alternativ om han skulle börja blöda...
Men så illa ska det inte behöva bli!

Nej!
Jag ska passa på att slappna av och vara vuxen medan jag jobbar.
Försöka att inte oroa mig allt för mycket och göra det bästa av arbetstiden!

Vi får se om jag hinner blogga mer denna vecka.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela