småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Jobb helg

Publicerad 2009-06-13 08:55:30 i Allmänt,

Jobbar hela helgen. Även om det alltid känns lite surt att vara på jobbet när resten av familjen ör ledig så har det en fördel. När man är hemma för vård av barn så mmycket som vi är så märks det i polånboken till slut. Att då ha ett arbete med helgpass och ledig vardag hjälper till rejält. Så det är bara att bita ihop och försöka göra en bra dag på jobbet!

Vi är självklart fortfarande oroliga för lillebror. Han ska på provtagning på måndag igen. I ärlighetens namn så skulle vi nog vilja att han tog blodprov varje dag när han är låg. Mest för vår egen skull. Det känns så osökert att inte veta från dag till dag hu värdena ligger. Men vad ska man göra. Vi vill ju inte att han ska behöva stickas i onödan heller! Och det är ju som doktorn sa. Man måste besluta om man sticker för barnets skull eller för våran skull...

Han har fullt med blåmärken på benen, men de verkar inte växa okontrollerat. Det är så svårt att veta vilka blåmärken som beror på ITP och vilka som är för att han far fram och ramlar som en fullt frisk ett och etthalvt åring.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela