småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Stressig jobbhelg.

Publicerad 2009-01-25 22:53:49 i Allmänt,

Som vanligt hinner jag inte med mig när jag jobbar helg. Den här gången var det fredag till söndag som blev min jobb vecka. Så kan det bli när man vabbar. Trots det så blir det stressigt när jag jobbar helg. Det är så mycket annat man vill hinna med på helgen när maken är ledig. Bloggen kommer inte direkt i första hand då... Sorry...

Nu är jag ledig en dag innan jobbveckan sätter igång på nytt. Jag ska jobba tisdag till fredag, men kommer nog att jobba lördag också för att ställa upp för en kollega som fick jobba mycket när jag var hemma med barnen. Så kan det bli.

Imorgon blir det en mindre härlig måndag än vanligt... Storhandling och betala räkningarna är vad som står på dagordningen. Inte direkt lyx ledig tid med andra ord...

Men, men. Det måste göras och det här verkar bli en bättre månad för de sysslorna än vissa andra.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela