småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nytt åt nya mål

Publicerad 2009-01-01 23:44:28 i Allmänt,

Har surfat runt lite och läst en del bloggar. De flesta skriver om nyårslöften. De som blivit infriade 2008 och nya för 2009.
Själv är jag inte mycket för att ge nyårslöften. Antagligen för att jag aldrig lyckats hålla något. I år funderar jag dock på att sätta upp några mål. Inte löften utan mål. Saker att arbeta för och mål att sträva efter att uppnå.
Det finns en massa att utgå ifrån. Det är allt från att försöka vara mer med barnen, att ha större tålamod och leka mer på deras villkor till att spara mer och amortera mer. Sen finns det den eviga klassikern. Vikten...
Ja, jag har ett litet problem med vikten. Eller problem och problem, jag ser helt enkelt inte ut som jag gjorde innan jag födde två barn. Jag har inte samma storlek och vågen visar inte samma summa. Jag är inte såååå fet men jag skulle gott kunna gå ner en tio kilo utan att det skulle skada. Problemet är att jag älskar godis och läsk, jag är också väldigt förtjust i god mat gräddsåser och så. Det kombinerat med en ovilja och allt annat än vana att träna gör viktminskning till ett litet dilemma. Jag har aldrig medvetet försökt gå ner i vikt så nu funderar jag på om 2009 kommer att bli det år jag gör ett riktigt hälso ryck.

Värt att fundera på. Jag får se om jag återkommer med en riktig lista eller om jag väljer att behålla den för mig själv.
Något att sova på.

Natti natti.
God fortsättning
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela