småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Ledig måndag

Publicerad 2009-01-05 10:14:27 i Allmänt,

Även med det vanliga schemat är jag ledig måndagar. Aldrig fel att vara ledig en vardag...
Maken har en välförtjänt sovmorgon. Han har fått tagit nätterna och varit med barnen hela dagarna sedan före jul. Inte för att han klagar, men det är inte helt lättsamt att vara ensam med alla barnen precis hela tiden.

Idag SKA julen ut. Lite av sista chansen. Jag tycker alltid att det är lite sorgligt när julen åker ut. Granen är det oftast skönt att bli av med, även om den här har barrat ovanligt lite. Men adventsstakarna sörjer jag varje år. Det är så fint och ljust när de skiner i fönstren. Det blir lite märkt och trist när man plockar ner dem. Vistt jag ersätter dem med andra förnsterlampor, men det blir inte riktigt samma sak.

Storebror fick en sen julklapp igår. På julafton fick han en bilbana. Den var så stor att vi inte hade någonstans att bygga upp den. En lite miss. Nu har han accepterat att tomten kom med fel paket och att det inte är skoj att ha ett paket som man aldrig kan öppna. Alltså har vi bytt. En kustbevaknings helikopter i lego. Både han och bonusgrabben är alldeles saliga. Oj, vad häftig den är!!! Tyvärr brakade den precis i golvet. Jag sa att det var lego eller hur? Maken satt uppe hela kvällen och byggde så han blir nog glad när han kommer ner och ser sim skapelse i små bitar igen... ;-) Vaddå, han sa att han ville ha ett nytt paket när han var klar...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela