småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Jobb dag

Publicerad 2009-01-06 20:34:23 i Allmänt,

Vi hade kortdag idag. Stängde fem eftersom det är rod dag. Jag var glad i hågen och såg fram emot en ledig dag imorgon. Trodde jag ja... Kollade på schemat eftersom jag hade hört något om schema ändringar.
Mycket riktigt. Min lediga dag hade rykt! Jobbar 12-19:15 istället för att vara ledig.
Kompensation?
Visst, jag får sluta en timme tidigare på torsdag. Wow! Plus att de tagit bort en kvart varje vardagsmorgon hela månaden.
En kvart jag verkligen behöver för att kunna göra mitt jobb. Det tackar jag alldeles särskillt för.

Dessutom är det inte min chef som gjort ändringarna. Nej, han har blivit överkörd och ändringarna har gjorts av huvudkontoret. Alldeles som att de har någon koll på arbetet på "fältet".
Jag ska prata med bossen om schemat så snart jag kan. Men iorgon kommer regionschefen så då kanske jag inte får den möjlighet jag skulle vilja ha att ta ett lugnt samtal om schemat...

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela