småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

3:e januari

Publicerad 2009-01-03 22:33:50 i Allmänt,

Ledig lördag! Wow, hade nästan glömt hur det känns...

Var ut på jobbet en sväng, behövde handla lite som jag inte fick med mig igår... Missade tyvärr en del saker så det blir nog en tur imorgon med, kanske.

Har varit och hälsat på min pappa idag. Alltid lika trevligt men en pratstund. Vi vill att han ska hjälpa oss att fälla fyra träd på tomten, men nu har vi bestämt oss för att ta ett träd per år. På så sätt hinner vi ta reda på dem också. Både trava och elda så att säga. Hoppas att han får tid att hjälpa oss i vinter. Det bästa är ju om man kan fälla träden under vintern. När det är tjäle i marken så är det svårare för grenarna att gå ner i backen. Vi har ytjordsvärme så det skulle kunna bli en katastrof om grenarna lyckades träffa slangarna. I år är det tjäle till skillnad från i fjol så det vore super om vi fick ner ett träd.

Den enda nackdelen med den här planen är att jag vill plantera andra växter där träden står. De står vid vägen som går förbi vårt hus och jag skulle vilja plantera något som ger lite insynsskydd och är lite buller dämpande. Syren till exempel. Det växer rätt snabbt och är vackert. Doftar jättegott också. Men jag vill inte plantera något förrän alla träd är borta. Det skulle ju försvåra fällningen om det finns en massa andra växter/buskar/träd ivägen.

Men, men. Jag får väl ha lite tålamod...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela