småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lunch

Publicerad 2009-02-04 12:23:12 i Allmänt,





Nu äter killarna lunch. Eller, lillebror äter pasta och köttfärssås. Storebror sitter mest och säger nej, nähä, näpp. Och gnäller som bara den över att köttfärssås innehåller lök. Tur att det går att dränka med ketchup...

Efter lunchen ska lillebror få sova en stund som vanligt. Det är den tiden jag har till att göra något vettigt här hemma. Det mesta går att göra när han är med, men vissa saker är helt enkelt lättare att få gjorda när man inte har en 18 månaders kille som vill hjälpa till hela tiden. Som att torka golven. Han tycker att det är jätteskoj att torka golv/bada. Jag, däremot, föredrar att han badar i badkaret och inte försöker göra en pool av köksgolvet...

Diskmaskinen är i alla fall tömd och fylld till hälften igen. Vart kommer all disk ifrån??? Och hur klarade vi oss utan diskmaskin tills för ett år sedan!!!??? Aldrig mer säger bara jag!

Middag idag blir ett litet experiment.
Maken och jag ska ha salladskväll. Mums! Men barnen äter för lite om vi serverar sallad till dem. Så de ska få pannkaka. Experimentet blir att jag tänker riva ner morot i smeten. Det har jag aldrig gjort förut, men jag har hört att det ska funka alldeles utmärkt. Och på nåt sätt SKA jag ha i barnen grönsaker!

Nu ska jag "sanera" lillebror och sätta lite fart här hemma. Imorgon är jag tillbaks på jobbet så det gäller att passa på.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela