småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Föräldrar på rymmen

Publicerad 2009-12-02 08:48:41 i Allmänt,

Vi lämnade av barnen hos farmor och farfar igår eftermiddag så att vi skulle kunna åka och titta på vitvaror tillsammans åtminstonde en snabbis innan vi köper nya. Det kan ju vara skoj för maken att få känna sig lite delaktig i beslutet...
Vi skulle minsann vara duktiga och titta på flera modeller innan vi slutligen bestämde oss. Och vi tittade på flera diskmaskiner, precis som vi sagt. Fler skåp oinspekterades också, vita, svarta och rostfria... Alla av samma modell dock... Verkar lite som att vi bestämt oss redan tidigare. Man skulle kunna tro att vi skulle vilja jämföra mer med tanke på hur stor investering det är, men är man klar så är man.

Det gick med andra ord rätt snabbt.
Därför bestämde vi oss för att käka lite innan vi hämtade barnen igen, vi hade ju hoppat middagen för att kunna åka iväg och vara borta en stund.
Det brukar bli "de gyllene bågarna" eller något liknande. Skitmat som inte ens är gott i första tuggan...
Men denna gång slog vi på stort och smög in på en riktig restaurant med riktig mat och beställde från den dyra delen av menyn.
Sedan satt vi och funderade över när vi senast gick på restaurant så här spontant bara ändå. Vi kom fram till att det var för tre år sedan! När jag klarade uppkörningen och fick mitt efterlängtade körkort så firade vi det med en lunch på stan medan storebror var på dagis.
Så då funderade vi lite över när vi var på restaurant senast över huvud taget, ensamma det vill säga - utan barn. Bröllopsdagen i januari var vi ut, men efter det har det inte blivit mycket...

Ni förstår varför vi var tvungna att fundera. Minnet är inte som det brukade vara. Det var så vi höll på att äta efterätt bara för att fira att vi blev insläppta. Man vet ju aldrig som såna som vi kan uppföra oss med tanke på hur sällan vi släpps ut på lokal...
Men vi sansade oss och hämtade barnen istället.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela