småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Allt på samma gång

Publicerad 2009-12-01 11:08:07 i Allmänt,

Vi har som sagt haft väldans problem med våra kommunikationer.
Vi har allt via Telia.
Det innebär att nu när det blev problems med telefon så fungerade vare sig tv eller internet heller.
Snacka om att känna sig isolerad.
Sporadisk tv och sällsynt internet.
Man fick minsann känna hur beroende man är av dessa ting!

Men nu ska det vara fixat!
Tack och lov!!!

Samtidigt kom de och tittade på våra fönster och lämnade en offert på vad det skulle kosta att byta ut dem.
Det är inte billigt att bo i hus vill jag lova!

Nu ska jag och maken drabba samman om vad som är prioriterat.
Fönster eller nytt kök...
I vilket fall så måste vi köpa nya vitvaror, finna inget alternativ!
Vi är fem pers i familjen och har en delad kyl/frys...
Blir en aning trångt när man storhandlat.

Sedan ska väl banken säga sitt om vi över huvud taget får låna lite slantar till det vi väljer...

Vad skulle ni valt?
Kök eller nya fönster?
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela