småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

sommarlovet är slut

Publicerad 2009-08-18 15:03:40 i Allmänt,

Idag börjar storbror hos dagmamman igen. Jag har varit där en stund på förmiddagen med lillebror. Han ville inte alls gå hem när det närmade sig lunch. Med andra ord blev lillebror inskolad efter semestern trots att han blir hemma ett tag till. Skönt att veta att han trivs och vill vara där. Det kommer vi att ha nytta av när han blir frisk. När nu det kan tänkas bli...
Ska strax hämta storebror och sedan är det bara att köra igång med middagen.
Eftersom det är molnigt, grått och trist ute så tänker vi grilla.
Vad kan vara bättre än det. Jag menar humörlyftare söker...

Storebror var ovanligt lätt att få med till dagmamman i morse. Det började med att han frågade om han skulle dit. När han fick veta att det var så, så sa han att det var bra för han tyckte om henne och hade saknat henne. När vi skulle till att gå hade han dock ändrat sig lite och tyckte det var bättre att vara ledig. Inget att säga om det, lite blandade känslor för att gå tillbaks till vardagen har jag med...

Vill ha en myskväll ikväll så nu ska storebror hämtas och maten förberedas så det flyter på ikväll....

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela