småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nu har vi kommit igång

Publicerad 2009-08-08 10:29:51 i Allmänt,





Det känns som att det rör på sig nu. Med återställningen av tomten det vill säga.
Vi rullar ut matjord för glatta livet. Det som tar tid är att få det klumpfritt och med en svag lutning.
Vi har till och med kommit så pass långt att vi börjat lägga ut grus längs husväggen.

Fortfarande ser en skopa grus ut att vara minst lika mycket, om inte mer, än ett helt lass med jord...
Det synd inte ens att vi faktiskt forslat bort två skottkärror med grus från högen. Jord högen syns det åtminstonde att vi varit och grävt från.

Det är nog mellan tre och fem dagars arbete kvar beroende på väder och barn. Vi kan ju inte enbart koncentrera oss på jord och grushögar med två småkillar här hemma. Idag ska vi få klart längs husväggen är planen så går det nog fortare med resten då det inte är lika pillrigt utan bara krattning.

Efter att vi är klara med jorden och har sått gräs så ska vi ta itu med den del av huset som är mot garaget. Det kommer att vara lite tyngre massor där då man ska kunna köra med bil också... Men en ska i taget...


">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela