småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Luften gick ur mig

Publicerad 2009-08-22 12:17:11 i Allmänt,

Maken har farit iväg för att titta på bil med sin syster.
Jag blev hemma med barnen.
Luften gick helt ur mig så jag får inget vettigt gjort.

Barnen har fått lunch och jag har äntligen fått lillebror att somna.
Det spelar ingen roll hur trött han är. Sova vill han inte!
Enda sättet att få honom att somna är att han fåt ligga med oss i vår säng. Sedan är det ok att lyfta över honom.
Det blir nog enklare när han får egen vanlig säng i stället för spjälsäng.
Visserligen är han två nu och borde kunna sova i egen säng. Men jag drar mig för att byta ut spjälsängen. Jag är så rädd att han ska ramla ur sängen och slå sig.
Förhoppningsvis blir han så stabil i värdena snart att vi vågar byta. Annars får jag väl hoppas på att han inte växer allt för fort ;)

Storebror sitter och tittar på tecknat.
Det är lagom slappt en lördag med ösregn.
Nu ska jag göra ett kraftryck och ta itu med disken, om än motvilligt...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela