småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lön - Räkningar = Nu deppar vi...

Publicerad 2009-08-30 23:46:56 i Allmänt,

Drar alltid ut på det så långt det går.
Att betala räkningarna alltså.
Det är inte skoj.
Inte det minsta lilla.
Inte nån månad.

Det är så roligt när man ser att lönen ramlat in på kontot.
Glädjande varje månad.
Ett riktigt lyft.

Sedan kommer man ihåg högen med räkningar som samlats under månaden.
Den är alltid oroväckande hög.
Men fortfarande har man hoppet kvar.
Det behöver inte vara höga summor bara för att högen är stor.

Nä visst nä...
Inte alls....
Skämtar du eller?

Sedan kommer man till den där ödesmättade dagen när räkningarna ska betalas.
I mitt fall så sent som möjligt.
Helst aldrig.;)
Lön - Räkningar.
Och så lite det blir kvar.
Varje månad.

Nu har jag dessutom börjat få fler och fler fakturor som e-fakturor.
Det är verkligen att lura sig själv.
Högen ser inte alls så skrämmande ut,
Den ser helt ok ut.
Man blir knappt orolig över summorna.
De kan ju inte vara höga när högen är så liten...
Sedan loggar man in på banken och hittar den nya högen som väntar där.
Vet inte vad som är värst.
Att se högen växa hela månaden eller att överaskas när det är dags att betala.

Vad tycker ni?
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela