småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Inte riktigt som jag tänkt mig

Publicerad 2009-08-18 15:07:38 i Allmänt,

Hade bestämt mig för att baka idag.
De som känner mig kan intyga att det inte är något jag gör varje dag.
Själva bakandet är väl ok, det är all väntan på jäsning och gräddning som tar glädjen ur processen, för att inte tala om städningen efteråt... Huvva!
Men nu blev det inte så.
Jag har ett torreksem på fingrarna som ger mig svidande självsprickor om jag är för mycket i vatten och sånt. Det har varit jättefint nu under sommaren.
Inga problem alls.
Men idag när vi skulle åka så sprack fingertoppen upp. Inte alls skönt kan jag säga. Och inte vilket finger som helst heller.
Högra tummen!
Bara för att det ska vara rent omöjligt att få bjuda på hembakt på lillebrors födelsedag.
Och bara för att maken bett mig baka bullar så länge...

Synd om mig.
Synd om honom.
Gästerna får butiksbröd.
De överlever!
">

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-08-18 16:50:43

Och vad var lillebrors värden? Det nämner du inte i ditt inlägg?



Vår Abbe ligger som vanligt under och har ett värde på 22. Hoppas att erat ligger kvar som tidigare. Hoppas ni får en fin födelsedag iaf.



/Susanne

Postat av: Brita

Publicerad 2009-08-18 18:58:06

Ja, vad var lillebrors värden?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela