småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

2 ÅR IDAG!!!

Publicerad 2009-08-19 11:31:44 i Allmänt,

Grattis till lillebror som fyller 2 idag!

Han är en glad och go kille trots allt han fått utstå.
Massor med öroninflammaitoner, lunginflammation och bronkit under sitt första år. Och inte blev det så mycket lättare under det andra då han fick ITP. Som tur är så känner han sig inte så sjuk som han är. Det som är värst för honom är att han är en så social liten kille som älskar att leka med andra barn och så kan och får han inte gå till dagmamman och leka hela dagarna som han skulle vilja.
Veckans bästa är en födelsedag utan hjälm! Det tackar vi för oavsett anledningen till hans relativt höga värden!

Men nog om tråkigheter.
Här går det undan med en rasande fart. Även om han inte säger så mycket med ord så är det ingen tvekan om att det är en kille med en stark vilja vi har här hemma. Han gör klart för oss vad han vill och hur han vill utan tvekan.
Han älskar att vara ute och leka. M¨ste han vara inne så är det bilar och lego som gäller. Såvisa han inte får tag på mina eller pappas nycklar och pl¨nbok, det är en spännande värld. Först för honom att upptäcka och sedan för oss att hitta igen...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela