småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vackert vår väder

Publicerad 2009-04-01 13:27:09 i Allmänt,




Solen skiner och snön smälter. Bara det här håller i sig så kan jag snart börja spana efter tussilago...
Idag hör jag skotrar som far omkring i närheten. De passar väl på att åka så mycket som möjligt nu när vintern (äntligen) närmar sig sitt slut.

Lillebror har ätit lunch och ligger och vilar just nu. Själv njuter jag av stillheten och dricker min cappuccino. Om det inte hade varit så himla halt längs vägarna och på trottoarerna framför allt så hade jag tagit en långprommis. Men det känns som att risken att halka och bryta benen är överhängande så jag avstår.

Jag skulle verkligen behöva ut och gå en hel del. Både för den allmäna kondisen men även för det hemska midjemåttet. Jag vet att halkan låter som en undanflyt/ursäkt och till viss del är det nog så. Men jag kommer ändå inte att satsa på långprommisar förrän det är barmark på trottoarerna. Men då ska jag ut ett par gånger i veckan åtminstonde. Jag håller på och laddar mentalt inför vår motionen just nu...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela