småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Sommarväder

Publicerad 2009-04-29 13:05:08 i Allmänt,

Jag vet, det är bara vår än så länge. Men idag är det ljuvligt väder. Över 15° varmt ute och inte ett moln på himeln.
Underbart!
Jag har varit med lillebror hos dagmamman hela morgonen, vi gick hem när det var dags för lunch. Då var gullungen så slutkörd att jag till slut fick lägga honom med lite välling. Han höll på att somna i stolen när jag gav honomlunch och han grät nästan av trötthet. Myspysen min!

Jag känner en hel del oro inför måndagens prov. Det är så jag inte vet vad som är värst, om han skulle bli friskskriven eller om han fortfarande är sjuk... Självklart vill jag att han ska vara frisk!!!
Vågar man tro på att ett högt värde nu skulle innebära att han är frisk???
Han har i och för sig haft två höga, till och med friska, värden på raken redan men det var ju direkt efter medicinering. Det första höga värdet var några dagar efter att han hade fått gamm glob. och det andra en vecka senare och då kan ju medicinen fortfarande ha påverkat en hel del....
Det ska ju sjunka när medicinen går ur kroppen, det är ju det normala...


Om han anses frisk nu vad gör vi då???
Jag kan inte låta en liten kille på 18 månader börja på heltid hos dagmamman bara sådär över natten. Han har varit hemma i över tre månader, det känns som att en ny inskolning krävs!!!
Det är ett jätteproblem! Vi har inte föräldradagar som täcker det!
Skriver läkaren ut sjukintyg så jag hinner skola in honom eller struntar de fullständigt i det dilemmat???
Måste vi leva på luft en vecka för att han ska kunna skolas in???

Det är det här praktiska som driver en till vansinne!!!
Jag pallar med att lillkillen är sjuk, det kan jag handskas med på ett halv vettigt sätt. Men denna eviga ovisshet och denna eviga kamp med byråkrati är vad som bryter ner mig!
Hur har ni andra löst de här sakerna?
Är det jag som ororar mig i onödan, eller finns problemen jag målar upp precis som jag tror?

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela