småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Veckans stora!!!

Publicerad 2008-09-30 22:35:58 i Allmänt,

Den stora grejen denna vecka!
Vi har rivit en vägg!!!
Köket har blivit MYCKET större.
Den tidigare stora hallen har blivit integrerad i köket och vice versa.
Det kommer att bli sååå bra.

Snickarn var här idag och rev väggen plus att de satte upp en ny liten vägg närmare ytterdörren.
Det blir så bra som jag förväntade mig.
Nu ska bara elektrikern komma så att vi får ordning på lyskontakten också...
Sedan får vi se hur länge vi får dras med två olika golv. Det var ju inte direkt planerat att vi skulle flytta väggen just nu.

Den mindre bra nyheten:
Snickarn tror att det kan finnas mögel i källaren. I gillestugan närmare bestämt. Han kände en suspekt doft.
Vi trodde först att det kom från hålet vi tog upp i väggen när vi fick fuktgenomslag där förra vintern. Men nu ikväll har vi rivit i en "låda" i golvet. Tycker att det luktar från golvet. Hmmm. Då blir frågan om hela golvet är angripet eller om det är något annat.
Det är ett parkett golv som vilar på en grusbädd.
Blir lite orolig att vi ska åka på att ta upp hela golvet innan det är klart. Plus att väggarna skulle behöva göras om i källaren. Det är träreglar mot yttervägg. Borde bytas till metall reglar istället.

Vi får se vad experterna kommer fram till. Just nu vet vi ingenting känns det som.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela