småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Stressig måndag...

Publicerad 2008-09-16 23:24:34 i Allmänt,

Igår var det en stressig dag för mig och familjen...
Trodde att det skulle bli lugna puckar, men ack vad jag bedrog mig.

Satt i bilen större delen av dan, kändes det som i alla fall.

Dan började med att maken missade bussen. Jag och barnen akut stressade för att skjutsa till jobbet.
Vi hann med liten marginal, men ändå! Bra jobbat!!!

När vi kom hem var snickarna här.
För att riva en innervägg trodde jag.
Jo just det.
Precis när man hittar en ljusning i eländet med vattenskadan så blir det bakslag.
Vi vill ju flytta väggen där vatten skadan blivit.
Perfekt tillfälle tyckte vi!

Sedan kom överaskningen.
Vi, och snickarna, trodde att det var en spånfylld innervägg.
Det var det inte.

Den var tom...
Ok, det var ju bra...
Den var inte bara gjord av plattor...
Hmmmm....
Den var gjord av rejäla plank.
Enbart reglar, tre cm tjocka brädor kloss i kloss....
Mindre bra...

Visst tänkte vi sätta in en bärande balk när vi rev väggen. Med tanke på tyngderna som badrummt kommer att innehålla så känns det säkrast.
Vi hade bara inte räknat med att det redan var en bärande vägg...
Det innebär att vi inte vågar riva väggen själva.

Snickarn ska skicka hit nån som räknar på jobbet.
Framför allt på vilket material som krävs för att göra en säker överväxling.
Sen får vi se vad vi gör...

Sedan fortsatte stressen.
Eftersom att väggen inte måste rivas, och eftersom den i princip är torr, så ska de nog sätta igång med badrummet snart.
Det innebär att vi fick väldans bråttom.
Vi hade inte ens börjat titta på kakel och klinker än.
Maken akutringer till försäkringsbolaget för att få info om vad som gäller.
Jag skjutsar barnen till svärför'ldrarna som snällt ställer upp som barnvakt och hämtar maken tidigt på jobbet.
Iväg och titta på kakel.
Beslutsångest!!!

Maken drar iväg på afterwork med en kompis.
Jag hjämtar barnen, fixar middag och hämtar maken.
Pust!
Äntligen är dagen slut...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela