småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Snart dags att sussa.

Publicerad 2008-09-22 23:04:29 i Allmänt,

Hela familjen sover sött.
Bara jag som är vaken.
Det är så lugnt och skönt. Stilla i huset. Fridfullt
Perfekta tillfället att nuta av tystnaden och ladda batterierna inför den kommande veckan.

Nittio procent av tiden känns det som att livet är fyllt av krav och måsten.
Stress och jäkt.
Hinna hinna hinna
Stressa stressa stressa...

Handla
Laga mat
Hämta barn
Lämna barn
Städa
Tvätta
Jobba
Tider att passa
Ärenden att uträtta

Roliga saker som att umgår med familj och vänner får  oftast vänta.
Lugna rofyllda saker som att läsa en bok eller bara iaktta en öppen eld avstår man oftast från.
Saker som ger själen ro och som ger energi att orka med allt annat är sånt som man inte ger sig tid till, fast det oftast är vad som skulle behövas just för att det inte finns tid.

Tänkvärt...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela