småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Namnlappar

Publicerad 2008-09-01 11:52:57 i Allmänt,

Sitter och funderar lite...
Nu när båda barnen går hos dagmamma tre dar i veckan, och på öppna åtminstonde en dag i veckan så måste jag nog märka deras kläder...
Jag har varit dålig på det.
Inte bara nu utan alltid.

Med storebror var jag så duktig och beställde "stryka på" lappar och allt...
Strök jag någonsin på dem?
Nej! Inte en enda.
Jag öppnade kuvertet, betämde mig för att det verkade jobbigt. Skulle göra det "en annan dag"....
Mmmhmmm.....
Den dan har inte kommit än, snart tre år senare...

Nu har jag bestämt mig för taggits.
Ska bara fundera lite till...
Det kan ju vara så att den vanliga bläckpennan får duga ett tag till...
Samtidigt VILL jag vara den där ordentliga husliga mamman sopm gör allt riktigt och ordentligt.

Jag har för mig att jag hittatde massor av firmor man kunde beställa vävda band med taggits eller liknande från när jag beställde till storebror. Nu hittar jag bara "vävda band"...

Vi får se.
Jag ska orka och hinna också....
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela