småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Måndag morgon

Publicerad 2008-09-01 08:55:58 i Allmänt,




Ännu en vecka tar sin början.

Barnen ska till öppna förskolan idag. Två dar i veckan samlas dagmammorna där med alla dagbarnen. Dels för att de ska få lära sig att var ai stor grupp också, och dels för att de tar ut sina kompdagar då. Passar ju jättebra.
Barnen får lära känna fler kompisar inför att de en dag ska börja skolan och de lär känna den dagmamma som är deras vikarie om den egna dagmamman blir sjuk.

Mina killar kommer att vara ledig de flesta måndagarna men vara med på fredagar.
Idag är lite inskolning.
Lillebror ska få en lugn chans att bli lämnad och hämtad på öppna förskolan också.
Få se att hans dagmamma är där och att mamma kommer och hämtar där också.

Själv skulle jag ha varit till tandhyg, under tiden. Men eftersom att jag är dyngförkyld så har jag avbokat den tiden.
Det går bara inte att gå till tandläkaren eller tandhyg. när man inte kan andas genom näsan och dessutom nyser hela tiden!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela