småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God natt

Publicerad 2008-09-12 00:17:13 i Allmänt,

Det känns som att dagarna springer iväg alldeles för snabbt.

Jag vill bara rycka nödbromsen så att jag kommer ikapp.

Heltids jobb inom handeln och smäbarn hemma är inte någon höjdare.

Alternativet är värre.

Inget jobb och småbarn...

Alltså står jag ut.
Ränar timmarna tills jag får åka hem till mina gokillar.
Minuterna med för den delen.

Skyndar mig hem för att hinna med nattningen.
Känner ett stort behov av att åtminstonde få den mysstunden och få sniffa lite i håret på dem.
Missar nattningen vissa dar, står då vid deras sängar och suktar, rädd för att väcka dem.

Idag var en bra dag.
Jag hann mysa, natta och läsa saga för båda två.
Har fått tanka så att jag orkar åka till jobbet imorgon.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela