småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

God morgon

Publicerad 2008-09-08 08:39:17 i Allmänt,



Snickarn ringde inte klockan sju...
Alltid något kan tänkas.
Problemet är bara att han lika gärna kunnat göra de.

Lillebror har valt att inte sova alls i två nätter.
Han ligger, sitter, står och gnäller, gråter, skriker...





Jag vet inte vad som är fel.
I natt var han i och för sig täppt i näsan. Jag tyckte att han tog sig åt örat också. Men nu när han är uppe så är det lugnt...
Så  nu har jag hömnat i dilemmat åka till doktorn eller inte.
Samtidigt som jag självklart vill åka om barnen är sjuka så vill jag inte åka i onödan. Både för min egen del - restiden - men också för att då är det ju någon annan som inte kan få en tid...

Vi får se. Jag kan alltid åka upp på sjukhuset ikväll om jag ångrar mig och alla tider är slut.

I vilket fall som helst så har jag alltså inte sovit mycket i natt. Ett par timmar bara. Jag var till och med upp och gav honom alvedon. När jag är förkyld brukar jag ha huvudvärk så varför skulle inte lillebror också ha det. Förkylningen jag har dragits med i en och en halv vecka började med tre dagars tårframkallande huvudvärk...

Nu hoppas jag på att storebror kommer att vilja vila efter lunchen. Då skulle jag kunna få ta igen nån timmes sömn.
Om inte snickarn kommer det vill säga...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela