småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Flugsvamp

Publicerad 2008-09-14 09:05:28 i Allmänt,





Vi har fulla gräsmattan med svamp.
Det är INTE fräscht!
Tycker inte om svamp i någon form, det ska erkännas.
Men det blir heller inte bättre av att det fullkomligen vimlar av röd flugsvamp på gräsmattan!!!

Inte helt optimalt för en småbarnsfamilj.
Maken har plockat svamp kassvis, flera gånger.
Det är inte nog med att flugsvampen finns där, den växer fort också!!!
Minst en gång i veckan kan vi plocka riktigt stora svampar.

Hur farlgit är det egentligen?
Och hur får man bort eländet?

Svamp är inte något jag tycker pryder gräsmattan direkt.
Flugsvamp är jag rent av rädd för.

Mardrömmen just nu är att jag släpper ut barnen och de får för sig att smaka på svampen.
Att jag har missat någon nånstans när vi plockat bort eländet.
Framför allt är det lillebror som oroar mig. Att han i ett obevakat ögonblick ska stoppa den i munnen.
Det är främsta anledningen till att vi försöker plocka alla giftsvampar.

Rädslan att lillebror ska få i sig eländet. Maler vi ner dem med gräsklipparen så finns den ju överallt, plockar vi den får vi åtminstonde bort merparten....
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela