småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

En sån dag...

Publicerad 2008-09-14 14:21:06 i Allmänt,




När lunchen är avklarad är det bara att sätta igång med middagen direkt...

Vissa dar är det rätt mysigt att göra så. Riktigt långkok med massor av grönsaker. Det är fridfullt att stå och tärna grönsaker i mängder...
Inte idag.
Idag känns det stressigt.

Jag får skylla mig själv.
Jag har lovat grabbarna (och maken) hemlagade köttbullar.

Saken är den att jag ste´ker köttbullar kanske två, tre gånger per år.
Övriga gånger blir det pannbiff.
Det tar alldeles för lång tid att göra köttbullar.
Ett evigt trillande och sedan lika mycket stekande...
Boring!!!

Men idag ska det bli av.
Nästa gång blir väl till julbordet...

Jag ska steka på minst 800 gr köttfärs så om jag inte börjar nu blir det inte middag förrän i morgon...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela