småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Vilket väder

Publicerad 2008-10-09 09:46:10 i Allmänt,


Det känns som ett återkommande tema. Vädret alltså. Särskillt när det är kallt, eller blåsigt, eller mulet, eller regnar... Hur ska det då bli i vinter...

Som sagt. Det öser ner ute. Liten kontrast mot igår då jag var tvungen att skrapa bilrutorna, fast att jag inte använde bilen förrän vid nio!

Tur att killarna har galonisar i alla fall. Jag hittade till och med igen ett par galonvantar åt storebror. Lillebror är ju inte så mycket på marken när det öser ner.

Måste införskaffa en del höstkläder till familjen. Storebror skulle behöva ett par fodrade gummistövlar, eller kanske ett par större ofodrade, så han får plats med sockar. En lite tjockare höst jacka skulle också vara bra. En allväders historia, med lite skydd mot väder och vind. Det skulle jag själv också behöva. Är utan höstjacka! Hittade en vinterjacka som jag kan ha i år åtminstonde, men höstjacka är jag fortfarande utan...

Nu ska jag bara känna att jag orkar shoppa loss också. Är rädd att jag kommer att ta ut mig om jag drar iväg på shopping tur. Vare sig långprommenader eller bilkörning är min grej just nu.
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela