småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Snart vinter och sommarskörden är ej klar...

Publicerad 2008-10-15 12:09:40 i Allmänt,





Ja själva vårsådden är klar, det är sommarskörden som uteblivit om man säger så.

Jag köpte tre färdiga ört krukor på ica. Sådan som man bara ska vattna, trodde jag i alla fall.
Så var det inte riktigt.
Falsk marknadsföring tycker jag nog.

Det var tre små påsar jord, tre mindre påsar frön och tre små krukor. Plantera fick man minsann göra själv. Precis det moment jag ville hoppa över. Som det var nu hade jag lika gärna sått de frön jag redan hade, men men.

Nu är det oktober. höstvindarna viner runt huset och det är frost som ska skrapas på bilrutorna varje morgon.
Hur gick det då med mina örtkrukor?
Inte bra!
Inte bra alls!!!

Persiljan kom upp och tvärdog.
Basilikan lever men har fortfarande inte fått riktiga blad, ser nysådd ut fortfarande.
Gräslöken? Jo det har kommit upp gräslök, ser nyplanterad ut den med. Tunnare än sytråd och inte högre än 3-5 cm.

Om jag känner mig lurad?
Skojar du?
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela