småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Nytt bandage

Publicerad 2008-10-27 14:45:47 i Allmänt,



I morse var jag till distrikts sköterskan för att få min, något kortare, tumme omlagd.
Snacka om nervöst!!!
Jag var så rädd att jag skulle få super ont, att kompressen skulle ha fastnat och allt möjligt.

Det GÖR ont, inget snack om saken.
Men det hade kunnat vara värre.
Jag behövde inte göra rent allt för mycket, mest skölja med vatten. Men det var inte skönt, det kan man inte påstå.
Kompressen hade inte fastnat allt för mycket. Den behövde inte blötas upp för att fås bort. Tack och lov.

Nu är det nytt förband och jag vet hur det ser ut under.
Det var jag också nervös för.
Såret var något mindre än jag minns det. Eller så var sårskorpan större än jag trodde den skulle vara.
Vilket fall var det skönt att se att det åtminstonde inte var värre än jag mindes...
Och ingen inflammation än så länge!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela