småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Mormor är här!

Publicerad 2008-10-15 11:58:20 i Allmänt,

Killarna är överlyckliga.
När vi kom hem från dagmamman igår stod mormor (min mamma) och väntade på bron.
Hon bara skrattade när jag talade om att dörren var öppen... Hantverkarn var inte riktigt klar när jag åkte så han hadebara fått lämna dörren öppen när han gick.
Hon hade inte ens tänkt tanken ätt det skulle vara öppet.

Började bra.
Storebror är superglad. Särskillt som de var ute och lekte tills middagen var klar.
Lillebror fnittrar så fort hon snusar honom i nacken, det vill säga mest hela tiden!
Jag är nöjd och lättad. Så otroligt skönt att ha någon som hjälper till och avlastar mig nu när maken är bortrest. Hade varit trevligt att hon kom även om jag inte haft ont, men som det är nu så är det extra skönt!

Idag är barnen på besök hos en annan dagmamma. De brukar göra så, träffas så barnen får fler att leka med. Bra att träna på gruppdynamik och få lite omväxling. De kommer att vara ute precis hela dan, antagligen kommer de till och med att käka lunch ute. Inte helt fel, det brukar bli extra gott då.

Det vackra vädret till ära tänker vi grilla till middag. Kyckling och klyftpotatis med egen pepparsås lutar det åt. Smarrigt värre!!!

">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela