småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Lördag kväll

Publicerad 2008-10-11 21:30:57 i Allmänt,

Pojkarna ligger i sina sängar. Äntligen lite vuxentid.
Jag älskar verkligen mina barn, men det är skönt att få vara vuxen en stund också. Slippa alla barnfrågor och allt tjat som kommer så oundvikligt när man har tre barn runt sig på mellan ett och fem år. Det är ingen semester om man säger så.

Att vara föräldrar är en gåva, och ett heltidsarbete med massor av övertid...

Det klarnade upp och solen strålade på eftermiddagen. En riktigt vacker höstdag.
På barnens begäran åkte vi och hälsade på hos farmor och farfar. Det var ett tag sedan vi var där hela familjen.
Farfar sparkade boll med barnen och det var allmänt trevligt.

Men som vanligt är jag och maken dåliga på att planera. Vår tidsuppfattning är helt kass.
Vi åker bort förs sent.
Kommer hem för sent.
Äter middag alldeles för sent.

Så här blir det nästan varje helg. Alltid när bonusgrabben är här!
Vi vill så mycket och hinner så lite. Jämt och ständigt.

Vi kanske får grepp om det här nån gång vi med. Lagom till barnbarnen kommer kanske...
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela