småbarnsbloggen

Jag och min familj. Make och två yrväder till grabbar!

Kladdkake SM

Publicerad 2008-10-13 23:19:34 i Allmänt,




Läste att kladdkake SM 2008 är avgjort. Sparade självklart ner recepten. Jag är ett riktigt chokladfreak, det ska erkännas.
Idag har vi provat ett recept. Lite tröst efter värken och för att maken ska resa bort...
Alldeles som att jag behöver en ursäkt...

Kakan jag gjorde var med jordnötsbotten och choklattryffel!
Smakade som "skippykaka"/"snickerskaka" med mycket choklad.
Den var supergod, men faktiskt lite mäktig till och med för mig.

Det skulle vara pistach nötter i chokladen men de hade bara saltade på affären så jag blandade i valnötter istället. Det är gott det med!
Chokladtryffeln kunde man göra endera på ljus eller mörk choklad.
Jag är visserligen ett chokladfreak, men för att gå emot strömmen så tycker jag inte om mörk choklad. Det faller mig helt enkelt inte i smaken. Sen får trenden vara hur den vill.
Vi tog ändå och blandade ca en del mörk och två delar ljus choklad i tryffeln. Det blev gott, men om jag ska göra om kakan så blir det på enbart ljus choklad!
">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Småbarnsmamman

Jag är en tvåbarnsmamma med många järn i elden. Vissa saker delar jag villigt med mig av till er alla, andra håller jag för mig själv... Just nu är det mycket som händer med minsta killen sjuk i kronisk ITP och ett hus som renoveras för fullt. Lägg till ett heltids jobb, make och bonusgrabb så börjar vi närma oss vardagen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela